(پایگاه اشعارمجالس ترحیم)

(پایگاه اشعارمجالس ترحیم)

کربلایی وحیدشریفی درآباد
(پایگاه اشعارمجالس ترحیم)

(پایگاه اشعارمجالس ترحیم)

کربلایی وحیدشریفی درآباد

رباعی-فراق همسر

رباعی-فراق همسر

زده آتش به جان درد نهانت

نشسته جغد غم برآشیانت

تو رفتی مانده ام تنهای تنها

چه سازم بعد توباکودکانت

شعردرعزای همسر

شعردرعزای همسر


خواهم که ز هجران تو ای یار بگریم

شب تا به سحر باشم و بیدار گریم

خواهم که به تاریکی شب یکه وتنها

دور از نظر مردم اغیار بگریم

خواهم همه شب همسرمن دربرقبرت

از درد تو چون شمع شب تار بگریم

خواهم همه شب چهره به خاک توبسایم

باشم ز غمت خسته وبیماربگریم

با اشک من ای خون دل زار درآمیز

تا پای اجل یکسره بگذار بگریم

چون بلبل افسرده به هرشاخه نشینم

از جور خزان برگل و گلزاربگریم

درکنج قفس دیده به راه تو بدوزم

بنشینم وچون مرغ گرفتاربگریم

هرجاکه ببینم شده پرپرگل زیبا

برتازه جوان بودن دلدار بگریم

تاچندکنم بعد تو من ناله پنهان

آهسته چه سان دربرانظاربگریم

ازدوست بوددشمن دیرینه من بیش

آیابه که گویم غم دل زار بگریم

بعدازتودراین خانه به طفلان حزینت

شد دختر افسرده پرستار بگریم

افتد نظرم تا که به نیلوفر گلشن

برصورت غمگین تو بسیار بگریم


شعرترکی درفراق همسر

شعرترکی درفراق همسر


ای همسریم منی دیده تر ائتدون

نه  کام  آلوب نه بیر  مراده یتدون

ئولینجک  بو  غم  منی  یاندیرار
قبر ائوینه قلبی شکسته گئتدون
********
ای همسریم شمع بزمی آلشدیر
کوسوب منلن گونلون اگرباریشدیر

فبرون اوسته دردون منی گتوروب
گوز اچ بیرده  من  زاری  دانشدیر
********
ای همسریم گوزوم قربان گوزوه
چوخ حسرتم شیرین شیرین سوزوه

از بسکه سن منه محبت ائتدون
محشرده ده  باخنمارام  یوزوه
*******
ای همسریم قلبیم غمدن سخلدی
بخت  اولدوزوم   مداریندن  چخلدی

سندن  صورا  جهاندا  من   نیلرم
یامان گونه  قالدیم  ائویم یخلدی

ادامه مطلب ...